( http://troitsa.paskha.ru/Bogosluzhenie/Povecherie/?job=print )

На повечерии поем канон Святому Духу, глас 1. Творение Феофана [Начертанного, исповедника и митрополита Никейского, после 843].

Ирмос по дважды, тропари на 4.

Акростих канона: Духа пою, создавшаго всю тварь.

Песнь 1

21

Ирмос: Горькия работы избавлься Израиль, непроходимое пройде яко сушу, врага зря потопляема, песнь яко благодетелю поет Богу, чудодеющему мышцею высокою, яко прославися.

Избавленный от тяжкого рабства Израиль, как сушу, прошел непроходимое море, видя потопляемого врага, и воспевает песнь благодетелю Богу, совершающему чудеса мышцею высокою, ибо Он прославился.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Божественый Душе Святый, иже всем разделяяй дарования и вся Творяй волею, вдохни ми светоносное Твое дарование, яко да славлю Тя Отцу и Сыну совокупляема.

Божественный Дух Святой, всем разделяющий дарования и все творящий Волею Своей, вдохни мне светоносное Твое дарование, чтобы мне славить Тебя, соединенного с Отцом и Сыном.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Иже небесным силам святостнаго Твоего дохновения благодать даяй, Утешителю, моего смысла яко благ скверну исчистив, святости Твоея покажи исполнена.

Дающий небесным силам благодать дыхания Твоего, Утешитель Благий, очистив скверну моего разума, наполни меня Твоей святостью.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу

Источниче жизни Веруемый, и Струя естественныя благости, Душе Божий Святый, ум мой умерщвленный оживотворив, Твоим действом возстави пети Твое Божество.

Источник жизни, Кому мы верим, Струя благости, Душе Божий Святый, омертвевший мой ум оживотвори и Твоим действием восставь воспевать Твое Божество.

И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь: (Богородичен)

Храм Дево бывши Божий, нашествием Духа, содетельною силою Его, силу дарующа рождественну, Благодатная, еюже родила еси плотию Слово безначальное.

Нашествием Духа, созидательной [или: творящей] силой Его, дарующей силу рождения, Ты родила плотию Слово безначальное, и стала, Дева, храмом Божиим.

Песнь 3

Ирмос: Прежде век от Отца рожденному нетленно Сыну, и в последняя от Девы воплощенному безсеменно, Христу Богу возопиим: вознесый рог наш, свят еси Господи.

Прежде времен Отцом рожденному нетленно Сыну, / и в конце времен  от Девы / воплотившемуся безсеменно, / Христу Богу возопием: / укрепивший силу нашу, / свят еси Господи.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе

Имея по естеству, хотения силу стечну, небесныя премирныя, яко Бог содетельствуя, Дух Святый непрестанно учит вопити: Свят еси Господи.

По природе обладающий мощью благоволения Бог, созидающий небесное вечное блаженство, Дух Святый непрестанно учит [нас] взывать: Свят еси, Господи.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе

Песньми немолчными, облиставшую благодать Духа богоглаголивых апостол, в дыхании бурне, согласно славим, со безплотными вопиюще лики: Свят еси Господи.

Благодать Духа, воссиявшую в бурном дуновении славящим Бога апостолам, песнями неумолкающими согласно славим, с хором безплотных небесных сил взывая: Свят еси, Господи.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу

Едину власть, и Божество едино, и Силу, едино начало и царство Святыя Троицы, мудрствующе поем, в трисвятом гласе вопиюще: Свят еси, Господи.

Единую власть и единое Божество и Силу, единое начало и царство Святой Троицы, мудрствуя поем, в трисвятом гласе восклицая: Свят Ты, Господи.

И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь: (Богородичен)

Колеснице светоносная, и светлое пребывалище, Всечистая, херувим вышши сущи, Бога бо на руку носившая. Темже Ти вси вопием Чистая: радуйся Всеблаженная.

Колесница светоносная, вместилище света, Всечистая, пребываешь выше херувимов, на руках Бога носившая, и потому все взываем Тебе, Чистая: радуйся Всеблаженная.

Песнь 4

Ирмос: Жезл из корене Иессеова, и цвет от него Христе от Девы прозябл еси из горы хвальный, приосененныя чащи, пришел еси воплощься от неискусомужныя невещественный и Боже, слава силе Твоей, Господи.

Корня отрасль Иессеева, и цвет от него, Христе, от Девы произошел, Святый от горы Фаран [Авв 3:3], пришел воплотившись, от мужа не знавшей Невещественный и  Боже, слава силе Твоей, Господи.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе

Великая даруя нам Дух Всесвятый, на апостолы найде яко Божествен, яко Благ, яко Исполняя всяческая, яко Боготворя, яко Освящая, яко всех Творителен, Владыческий и Самовластен.

Подающий нам великое дарование Дух Всесвятый нашел на апостолов, Божественный, Благой, все Исполняющий, Обоживающий, Освящающий, все Созидающий, Полновластный Дух Вседержителя.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе

На престоле Христе Отеческом сед, низпослал Еси учеником Твоим Утешителя, якоже обещался Еси Спасе, яко Бога грядуща: посылая же несопротивна, яко всех Содетеля, из Отца исходяща.

На Отчем престоле воссев, Христе, Утешителя ниспослал ученикам Твоим, как Ты обещал им, Спасе, пришествие Божие; посылая из Отца исходящего Создателя всех, [не от Себя говорящего (Ин. 16:13)].

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу

Глаголати языки пророк будущая научи Дух древле Всесвятый: языки же премудрых апостол вещает величия Божия во гласе дыхания бурнейша, ныне Существенне Спребываяй.

В древности Дух Всесвятый научил пророков говорить языками: языками же премудрых апостолов возвещает величие Божие во гласе дуновения бурного, ныне Существом Своим Соприсутствующий.

И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь: (Богородичен)

Врата Умнаго Света именуем Тебе Богомати, имиже вниде к нам Христос, красен явися блистаньми Божества, в плотстем одеянии покровен, невидимь яко Бог: ныне же по нам видимь.

Именуем Тебя, Богомати, Вратами Духовного Света, которыми вошел к нам Христос, прекрасен в сиянии Божества, облеченный плотию невидимый Бог, ныне  для нас ставший видимым.

Песнь 5

Ирмос: Бог Сый мира, Отец щедрот, великаго совета Твоего Ангела, мир подавающа послал еси нам. Тем Богоразумия к свету наставльшеся, от нощи утреннююще, славословим Тя Человеколюбче.

Бог Сущий мира, Отец щедрот, великого Твоего совета Ангела, подающего мир, послал нам. Им к свету Богопознания  наставившись, в ночи воспевая, славословим Тебя, Человеколюбче.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе

Душе Премудрости и страха Божия, истины, совета и разума, мир подаваяй, вселися в ны, яко да освятившеся Твоим вселением, из нощи утреннююще, славословим Тя, Человеколюбче.

Дух Премудрости и страха Божия, Дух Истины, Совета и Разума, мир дарующий, вселись в нас, чтобы освященные Твоим вселением мы непрестанно воспевали в ночи: славословим Тебя, Человеколюбче.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе

Иже вся Содержай и всех Сый Господь, иже тварь соблюдаяй непадаему, подаждь святьбу нам и просвещение, яко да насытившеся Твоего светодательства, из нощи утреннююще, славословим Тя, Человеколюбче.

Вседержитель и Господь всех, сохраняющий все творение от падения, даруй нам освящение и просвещение, чтобы насытившись Твоего светодаяния, мы непрестанно воспевали в ночи: славословим Тебя, Человеколюбче.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу

Иже древле закон начертавый Моисею, новаго завета веления, и закон благодати излагает ясно, во апостольских сердцах написав, Божественный Утешитель нашед, яко Человеколюбец.

Божественный Утешитель, в древности начертавший Моисею закон, придя, заповеди Нового Завета и закон благодати ясно излагает, написав их в сердцах апостолов, ибо Он - Человеколюбец.

И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь: (Богородичен)

Клятву Евину всех матере, Твоим рождеством, Дево, упразднила еси, миру благословение возсиявши Христа. Темже радующеся, усты и разумом Богородицу воистинну Тя исповедающе блажим.

Проклятие праматери Евы Ты упразднила, Дева, рождеством Твоим, в котором воссияло благословение миру - Христос, и потому радуясь, устами и разумом исповедуем и ублажаем Тебя, Богородицу.

Песнь 6

Ирмос: Из утробы Иону младенца изблева морский зверь, якова прият: в Деву же всельшееся слово, и плоть приемшее пройде сохраншее нетленну. Егоже бо не пострада истления, рождшую сохрани неврежденну.

Как младенца, Иону из чрева извергнул морской зверь, без вреда ему; в Деву вселившееся Слово, и плоть приняв, был рожден, сохранив Ее нетленной. От тления, которому не причастен, Родившую сохранил неврежденной.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе

Твоим учеником исполняя обещание, Духа Христе сим послал еси, действо великих чудес дарующа, и языки огнезрачные дарствующа, да Твоего познания язык стада исполнят.

Исполняя Твое обещание ученикам, Христе, послал им Духа, дарующего совершение великих чудес и подающего языки огненные, чтобы они наполнили множество народов познанием Тебя.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе

Прииди к нам Душе Святый, причастники Твоея содевая святости, и света невечерняго, и Божественныя жизни, и благоуханнейшаго раздаяния: Ты бо река Божества, из Отца Сыном происходящий.

Прииди к нам, Дух Святой, сделай нас причастниками Твоей святости и Света немеркнущего, и Божественной жизни, и благоуханных даров Твоих, ибо ты поток Божества, из Отца Сыном [через Сына] происходящий.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу

Спаси Утешителю, верно поющих Боголепное пришествие Твое, и очисти от всякия скверны, яко благоутробен, и покажи достойны Твоего осияния, и светом Твоим Боговиднейшим сотвори я нескверненна зерцала.

Утешитель, спаси верно поющих Боголепное пришествие Твое, и очисти, Благоутробный, от всякой скверны;  соделай достойными Твоего осияния и сотвори их чистыми неоскверненными зеркалами, отражающими Твой Божественный Свет.

И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь: (Богородичен)

 Весь лик пророческий от Бога тайнонаучимь, предглагола таинство неизреченнаго и Божественнаго воплощения Бога Слова, из Тебе Дево Мати: Ты бо истиннейший и древний совет явила еси.

Весь сонм пророков, тайно научаемый Богом, предвозвестил таинство неизреченного и Божественного воплощения Бога Слова из Тебя, Дево Мати: ибо Ты явила истиннейший и древний замысел.

Седален:

Всесвятый Дух ныне сошед на апостолы, видом огненным, ужасом исполни языков собрания: языки бо глаголющих огненными Человеколюбче, свою кийждо беседу слышаше. Темже и чудо неверным, яко пиянство, верным же спасительно воистинну познавашеся. Сего ради славим державу Твою Христе Боже, прегрешений оставления просяще низпослати богатно рабом Твоим.

Всесвятый Дух, огнем сойдя ныне на апостолов, изумлением исполнил множество народов, потому что в речи языками огненными говорящих апостолов, Человеколюбче, каждый слышал свое наречие. Потому и неверным это чудо казалось опьянением, верными же познано как воистину спасительное. Сего ради славим державу Твою, Христе Боже, прегрешений оставление прося послать обильно рабам Твоим.

Песнь 7

Ирмос: Отроцы благочестию совоспитани, злочестиваго веления небрегше, огненнаго прещения не убояшася, но посреде пламени стояще пояху: отцев Боже, благословен еси.

Отроки в благочестии воспитанные, пренебрегая волей злочестивой, огненного испытания не убоялись, но посреди пламени стояли и пели: отцев Боже, благословен еси.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе

Ныне обетования предложение Христова исполняется: разделения бо языков Духа пришествие показа учеником, облиставшее от Троицы Единаго Пребожественнаго.

Ныне обетование Христово исполняется: в разделяющихся языках ученикам явилось пришествие Духа Единого Пребожественного, воссиявшее от [Пресвятой] Троицы.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе

Древле убо разделися согласие языков безсловесное: ныне же ко единому сличеству яве собрашася, самодействующу Честному и Божественному Духу, от Троицы Пребожественныя Единому.

В древности разделилось согласие народов безсловесное, ныне же к одному виду видимо соединилось действием Честного Божественного Духа, Единого от Пребожественной Троицы.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу

Свыше носиму дохновению Святаго Духа, величия Божия преславно вещаху апостоли Христовы, согласно поюще: отцев Боже, благословен еси.

В веянии Святаго Духа свыше апостолы Христовы преславно возвещали величие Божие, согласно воспевая: благословен  Бог отцов.

И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь: (Богородичен)

Образ Твоего Рождества трие отроцы в пещи показаша: яко бо пребыша огнем невредими, сохранилася еси чиста, приемши во чреве огнь нестерпимый, отцев Бога благословеннаго.

Три отрока в печи явили прообраз Твоего Рождества: как они пребыли невредимы в огне, так Ты сохранилась чистой, приняв во чреве огонь нестерпимый, благословенного Бога отцов.

Песнь 8

Ирмос: Чуда преестественнаго росодательная изобрази пещь образ: не бо яже прият палит юныя, яко ниже огнь Божества Девы, в нюже вниде утробу. Тем воспевающе воспоем: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.

Подающая прохладу печь явила нам образ сверхъестественного чуда: как в ней не опалены юноши, так и не опаляет огонь Божества Деву, в чью утробу Он входит. Потому поя воспоем: да благословят все Господа,/ и превозносят во все времена.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе

Святый Душе происходяй от Бога, святость всем подаждь в Тя верующим: свят бо, и подателен человеком святости, Ты еси. Тем воспевающе воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.

Святой Дух, исходящий от Бога, даруй святость всем верующим в Тебя, ибо Ты свят, и Податель святости человекам. Потому поя воспоем: да благословят все Господа, и превозносят во все времена.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе

Даеши подательне яко благодетель дар благости, Тебе поющим Утешителю: благих бо подателен еси, и благости пучина. Тем воспевающе воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.

Даруя, даруешь, Благодетель, дар благости поющим Тебя, Утешителю, ибо Ты податель благих и благости пучина. Потому воспевающе воспоем: да благословит все творение Господа, и превозносит во все времена.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу

Господь животворящь есть Дух, самодвижимь, самовластен,  разделяя якоже хощет даров раздаяния, самовладычен, самоповелителен, безначален. Тем воспевающе воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.

Господь есть Дух животворящий, по Своей воле разделяя дары, Самовластный и безначальный. Потому воспевающе воспоем: да благословит все творение Господа, и превозносит во все времена.

И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь: (Богородичен)

Кто Твоему премножеству благоутробия не дивится, безначальне Слове; нас бо ради обнищал еси богат Сый, и во чреве Девы Святыя вселился еси. Тем воспевающе воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.

Кто не дивится множеству благоутробия Твоего, Слове безначальный? Ты ради нас обнищал, Преизобильный, и во чреве Девы Святой вселился. Потому воспевающе воспоем: да благословит все творение Господа, и превозносит во все времена.

Песнь 9

Ирмос: Радуйся, девственная Похвало, радуйся, Мати Пречистая, Юже вся тварь Божественными песньми величаем.

Радуйся, девственная Похвала, радуйся, Мати Пречистая, Тебя вся тварь Божественными песнями величаем.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе

Се к нам Утешителя иного низпослал еси, единосущна Тебе Слове, и Отцу Твоему сопрестольна.

Вот, иного Утешителя ниспослал Ты нам, Слове, единосущного Тебе и сопрестольного Отцу Твоему.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе

Спаси от искушения Утешителю, Бога мудрствующия Тя, и славословящия Твое превечное бытие.

Утешитель, спаси от искушений [нас], почитающих в Тебе Бога и славословящих Твое вечное бытие.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу

Прииди к нам, Утешителю, Твоего утешения исполняяй, славою Твоею неизреченною Богословящия.

Прииди к нам, Утешитель, исполняющий утешением тех, кто постигает и чтит Бога в славе Твоей неизреченной.

И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь: (Богородичен)

Невесто Божия Всенепорочная, славословящия Тя и чтущия достойно, избави от искушений молитвами Твоими.

Невеста Божия Всенепорочная, славословящих и достойно чтущих Тебя избавь от искушений молитвами Твоими.

© «Пасха.ru». При полном или частичном использовании материалов ссылка на «Пасха.ru» обязательна.

Яндекс.Метрика