На повечерии поем канон Святому Духу, глас 1. Творение Феофана [Начертанного, исповедника и митрополита Никейского, после 843].
Ирмос по дважды, тропари на 4.
Акростих канона: Духа пою, создавшаго всю тварь.
Песнь 1
Ирмос: Горькия работы избавлься Израиль, непроходимое пройде яко сушу, врага зря потопляема, песнь яко благодетелю поет Богу, чудодеющему мышцею высокою, яко прославися. |
Избавленный от тяжкого рабства Израиль, как сушу, прошел непроходимое море, видя потопляемого врага, и воспевает песнь благодетелю Богу, совершающему чудеса мышцею высокою, ибо Он прославился. |
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Божественый Душе Святый, иже всем разделяяй дарования и вся Творяй волею, вдохни ми светоносное Твое дарование, яко да славлю Тя Отцу и Сыну совокупляема. |
Божественный Дух Святой, всем разделяющий дарования и все творящий Волею Своей, вдохни мне светоносное Твое дарование, чтобы мне славить Тебя, соединенного с Отцом и Сыном. |
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Иже небесным силам святостнаго Твоего дохновения благодать даяй, Утешителю, моего смысла яко благ скверну исчистив, святости Твоея покажи исполнена. |
Дающий небесным силам благодать дыхания Твоего, Утешитель Благий, очистив скверну моего разума, наполни меня Твоей святостью. |
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу
Источниче жизни Веруемый, и Струя естественныя благости, Душе Божий Святый, ум мой умерщвленный оживотворив, Твоим действом возстави пети Твое Божество. |
Источник жизни, Кому мы верим, Струя благости, Душе Божий Святый, омертвевший мой ум оживотвори и Твоим действием восставь воспевать Твое Божество. |
И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь: (Богородичен)
Храм Дево бывши Божий, нашествием Духа, содетельною силою Его, силу дарующа рождественну, Благодатная, еюже родила еси плотию Слово безначальное. |
Нашествием Духа, созидательной [или: творящей] силой Его, дарующей силу рождения, Ты родила плотию Слово безначальное, и стала, Дева, храмом Божиим. |
Песнь 3
Ирмос: Прежде век от Отца рожденному нетленно Сыну, и в последняя от Девы воплощенному безсеменно, Христу Богу возопиим: вознесый рог наш, свят еси Господи. |
Прежде времен Отцом рожденному нетленно Сыну, / и в конце времен от Девы / воплотившемуся безсеменно, / Христу Богу возопием: / укрепивший силу нашу, / свят еси Господи. |
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе
Имея по естеству, хотения силу стечну, небесныя премирныя, яко Бог содетельствуя, Дух Святый непрестанно учит вопити: Свят еси Господи. |
По природе обладающий мощью благоволения Бог, созидающий небесное вечное блаженство, Дух Святый непрестанно учит [нас] взывать: Свят еси, Господи. |
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе
Песньми немолчными, облиставшую благодать Духа богоглаголивых апостол, в дыхании бурне, согласно славим, со безплотными вопиюще лики: Свят еси Господи. |
Благодать Духа, воссиявшую в бурном дуновении славящим Бога апостолам, песнями неумолкающими согласно славим, с хором безплотных небесных сил взывая: Свят еси, Господи. |
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу
Едину власть, и Божество едино, и Силу, едино начало и царство Святыя Троицы, мудрствующе поем, в трисвятом гласе вопиюще: Свят еси, Господи. |
Единую власть и единое Божество и Силу, единое начало и царство Святой Троицы, мудрствуя поем, в трисвятом гласе восклицая: Свят Ты, Господи. |
И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь: (Богородичен)
Колеснице светоносная, и светлое пребывалище, Всечистая, херувим вышши сущи, Бога бо на руку носившая. Темже Ти вси вопием Чистая: радуйся Всеблаженная. |
Колесница светоносная, вместилище света, Всечистая, пребываешь выше херувимов, на руках Бога носившая, и потому все взываем Тебе, Чистая: радуйся Всеблаженная. |
Песнь 4
Ирмос: Жезл из корене Иессеова, и цвет от него Христе от Девы прозябл еси из горы хвальный, приосененныя чащи, пришел еси воплощься от неискусомужныя невещественный и Боже, слава силе Твоей, Господи. |
Корня отрасль Иессеева, и цвет от него, Христе, от Девы произошел, Святый от горы Фаран [Авв 3:3], пришел воплотившись, от мужа не знавшей Невещественный и Боже, слава силе Твоей, Господи. |
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе
Великая даруя нам Дух Всесвятый, на апостолы найде яко Божествен, яко Благ, яко Исполняя всяческая, яко Боготворя, яко Освящая, яко всех Творителен, Владыческий и Самовластен. |
Подающий нам великое дарование Дух Всесвятый нашел на апостолов, Божественный, Благой, все Исполняющий, Обоживающий, Освящающий, все Созидающий, Полновластный Дух Вседержителя. |
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе
На престоле Христе Отеческом сед, низпослал Еси учеником Твоим Утешителя, якоже обещался Еси Спасе, яко Бога грядуща: посылая же несопротивна, яко всех Содетеля, из Отца исходяща. |
На Отчем престоле воссев, Христе, Утешителя ниспослал ученикам Твоим, как Ты обещал им, Спасе, пришествие Божие; посылая из Отца исходящего Создателя всех, [не от Себя говорящего (Ин. 16:13)]. |
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу
Глаголати языки пророк будущая научи Дух древле Всесвятый: языки же премудрых апостол вещает величия Божия во гласе дыхания бурнейша, ныне Существенне Спребываяй. |
В древности Дух Всесвятый научил пророков говорить языками: языками же премудрых апостолов возвещает величие Божие во гласе дуновения бурного, ныне Существом Своим Соприсутствующий. |
И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь: (Богородичен)
Врата Умнаго Света именуем Тебе Богомати, имиже вниде к нам Христос, красен явися блистаньми Божества, в плотстем одеянии покровен, невидимь яко Бог: ныне же по нам видимь. |
Именуем Тебя, Богомати, Вратами Духовного Света, которыми вошел к нам Христос, прекрасен в сиянии Божества, облеченный плотию невидимый Бог, ныне для нас ставший видимым. |
Песнь 5
Ирмос: Бог Сый мира, Отец щедрот, великаго совета Твоего Ангела, мир подавающа послал еси нам. Тем Богоразумия к свету наставльшеся, от нощи утреннююще, славословим Тя Человеколюбче. |
Бог Сущий мира, Отец щедрот, великого Твоего совета Ангела, подающего мир, послал нам. Им к свету Богопознания наставившись, в ночи воспевая, славословим Тебя, Человеколюбче. |
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе
Душе Премудрости и страха Божия, истины, совета и разума, мир подаваяй, вселися в ны, яко да освятившеся Твоим вселением, из нощи утреннююще, славословим Тя, Человеколюбче. |
Дух Премудрости и страха Божия, Дух Истины, Совета и Разума, мир дарующий, вселись в нас, чтобы освященные Твоим вселением мы непрестанно воспевали в ночи: славословим Тебя, Человеколюбче. |
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе
Иже вся Содержай и всех Сый Господь, иже тварь соблюдаяй непадаему, подаждь святьбу нам и просвещение, яко да насытившеся Твоего светодательства, из нощи утреннююще, славословим Тя, Человеколюбче. |
Вседержитель и Господь всех, сохраняющий все творение от падения, даруй нам освящение и просвещение, чтобы насытившись Твоего светодаяния, мы непрестанно воспевали в ночи: славословим Тебя, Человеколюбче. |
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу
Иже древле закон начертавый Моисею, новаго завета веления, и закон благодати излагает ясно, во апостольских сердцах написав, Божественный Утешитель нашед, яко Человеколюбец. |
Божественный Утешитель, в древности начертавший Моисею закон, придя, заповеди Нового Завета и закон благодати ясно излагает, написав их в сердцах апостолов, ибо Он - Человеколюбец. |
И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь: (Богородичен)
Клятву Евину всех матере, Твоим рождеством, Дево, упразднила еси, миру благословение возсиявши Христа. Темже радующеся, усты и разумом Богородицу воистинну Тя исповедающе блажим. |
Проклятие праматери Евы Ты упразднила, Дева, рождеством Твоим, в котором воссияло благословение миру - Христос, и потому радуясь, устами и разумом исповедуем и ублажаем Тебя, Богородицу. |
Песнь 6
Ирмос: Из утробы Иону младенца изблева морский зверь, якова прият: в Деву же всельшееся слово, и плоть приемшее пройде сохраншее нетленну. Егоже бо не пострада истления, рождшую сохрани неврежденну. |
Как младенца, Иону из чрева извергнул морской зверь, без вреда ему; в Деву вселившееся Слово, и плоть приняв, был рожден, сохранив Ее нетленной. От тления, которому не причастен, Родившую сохранил неврежденной. |
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе
Твоим учеником исполняя обещание, Духа Христе сим послал еси, действо великих чудес дарующа, и языки огнезрачные дарствующа, да Твоего познания язык стада исполнят. |
Исполняя Твое обещание ученикам, Христе, послал им Духа, дарующего совершение великих чудес и подающего языки огненные, чтобы они наполнили множество народов познанием Тебя. |
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе
Прииди к нам Душе Святый, причастники Твоея содевая святости, и света невечерняго, и Божественныя жизни, и благоуханнейшаго раздаяния: Ты бо река Божества, из Отца Сыном происходящий. |
Прииди к нам, Дух Святой, сделай нас причастниками Твоей святости и Света немеркнущего, и Божественной жизни, и благоуханных даров Твоих, ибо ты поток Божества, из Отца Сыном [через Сына] происходящий. |
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу
Спаси Утешителю, верно поющих Боголепное пришествие Твое, и очисти от всякия скверны, яко благоутробен, и покажи достойны Твоего осияния, и светом Твоим Боговиднейшим сотвори я нескверненна зерцала. |
Утешитель, спаси верно поющих Боголепное пришествие Твое, и очисти, Благоутробный, от всякой скверны; соделай достойными Твоего осияния и сотвори их чистыми неоскверненными зеркалами, отражающими Твой Божественный Свет. |
И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь: (Богородичен)
Весь лик пророческий от Бога тайнонаучимь, предглагола таинство неизреченнаго и Божественнаго воплощения Бога Слова, из Тебе Дево Мати: Ты бо истиннейший и древний совет явила еси. |
Весь сонм пророков, тайно научаемый Богом, предвозвестил таинство неизреченного и Божественного воплощения Бога Слова из Тебя, Дево Мати: ибо Ты явила истиннейший и древний замысел. |
Седален:
Всесвятый Дух ныне сошед на апостолы, видом огненным, ужасом исполни языков собрания: языки бо глаголющих огненными Человеколюбче, свою кийждо беседу слышаше. Темже и чудо неверным, яко пиянство, верным же спасительно воистинну познавашеся. Сего ради славим державу Твою Христе Боже, прегрешений оставления просяще низпослати богатно рабом Твоим. |
Всесвятый Дух, огнем сойдя ныне на апостолов, изумлением исполнил множество народов, потому что в речи языками огненными говорящих апостолов, Человеколюбче, каждый слышал свое наречие. Потому и неверным это чудо казалось опьянением, верными же познано как воистину спасительное. Сего ради славим державу Твою, Христе Боже, прегрешений оставление прося послать обильно рабам Твоим. |
Песнь 7
Ирмос: Отроцы благочестию совоспитани, злочестиваго веления небрегше, огненнаго прещения не убояшася, но посреде пламени стояще пояху: отцев Боже, благословен еси. |
Отроки в благочестии воспитанные, пренебрегая волей злочестивой, огненного испытания не убоялись, но посреди пламени стояли и пели: отцев Боже, благословен еси. |
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе
Ныне обетования предложение Христова исполняется: разделения бо языков Духа пришествие показа учеником, облиставшее от Троицы Единаго Пребожественнаго. |
Ныне обетование Христово исполняется: в разделяющихся языках ученикам явилось пришествие Духа Единого Пребожественного, воссиявшее от [Пресвятой] Троицы. |
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе
Древле убо разделися согласие языков безсловесное: ныне же ко единому сличеству яве собрашася, самодействующу Честному и Божественному Духу, от Троицы Пребожественныя Единому. |
В древности разделилось согласие народов безсловесное, ныне же к одному виду видимо соединилось действием Честного Божественного Духа, Единого от Пребожественной Троицы. |
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу
Свыше носиму дохновению Святаго Духа, величия Божия преславно вещаху апостоли Христовы, согласно поюще: отцев Боже, благословен еси. |
В веянии Святаго Духа свыше апостолы Христовы преславно возвещали величие Божие, согласно воспевая: благословен Бог отцов. |
И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь: (Богородичен)
Образ Твоего Рождества трие отроцы в пещи показаша: яко бо пребыша огнем невредими, сохранилася еси чиста, приемши во чреве огнь нестерпимый, отцев Бога благословеннаго. |
Три отрока в печи явили прообраз Твоего Рождества: как они пребыли невредимы в огне, так Ты сохранилась чистой, приняв во чреве огонь нестерпимый, благословенного Бога отцов. |
Песнь 8
Ирмос: Чуда преестественнаго росодательная изобрази пещь образ: не бо яже прият палит юныя, яко ниже огнь Божества Девы, в нюже вниде утробу. Тем воспевающе воспоем: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки. |
Подающая прохладу печь явила нам образ сверхъестественного чуда: как в ней не опалены юноши, так и не опаляет огонь Божества Деву, в чью утробу Он входит. Потому поя воспоем: да благословят все Господа,/ и превозносят во все времена. |
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе
Святый Душе происходяй от Бога, святость всем подаждь в Тя верующим: свят бо, и подателен человеком святости, Ты еси. Тем воспевающе воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки. |
Святой Дух, исходящий от Бога, даруй святость всем верующим в Тебя, ибо Ты свят, и Податель святости человекам. Потому поя воспоем: да благословят все Господа, и превозносят во все времена. |
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе
Даеши подательне яко благодетель дар благости, Тебе поющим Утешителю: благих бо подателен еси, и благости пучина. Тем воспевающе воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки. |
Даруя, даруешь, Благодетель, дар благости поющим Тебя, Утешителю, ибо Ты податель благих и благости пучина. Потому воспевающе воспоем: да благословит все творение Господа, и превозносит во все времена. |
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу
Господь животворящь есть Дух, самодвижимь, самовластен, разделяя якоже хощет даров раздаяния, самовладычен, самоповелителен, безначален. Тем воспевающе воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки. |
Господь есть Дух животворящий, по Своей воле разделяя дары, Самовластный и безначальный. Потому воспевающе воспоем: да благословит все творение Господа, и превозносит во все времена. |
И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь: (Богородичен)
Кто Твоему премножеству благоутробия не дивится, безначальне Слове; нас бо ради обнищал еси богат Сый, и во чреве Девы Святыя вселился еси. Тем воспевающе воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки. |
Кто не дивится множеству благоутробия Твоего, Слове безначальный? Ты ради нас обнищал, Преизобильный, и во чреве Девы Святой вселился. Потому воспевающе воспоем: да благословит все творение Господа, и превозносит во все времена. |
Песнь 9
Ирмос: Радуйся, девственная Похвало, радуйся, Мати Пречистая, Юже вся тварь Божественными песньми величаем. |
Радуйся, девственная Похвала, радуйся, Мати Пречистая, Тебя вся тварь Божественными песнями величаем. |
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе
Се к нам Утешителя иного низпослал еси, единосущна Тебе Слове, и Отцу Твоему сопрестольна. |
Вот, иного Утешителя ниспослал Ты нам, Слове, единосущного Тебе и сопрестольного Отцу Твоему. |
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе
Спаси от искушения Утешителю, Бога мудрствующия Тя, и славословящия Твое превечное бытие. |
Утешитель, спаси от искушений [нас], почитающих в Тебе Бога и славословящих Твое вечное бытие. |
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу
Прииди к нам, Утешителю, Твоего утешения исполняяй, славою Твоею неизреченною Богословящия. |
Прииди к нам, Утешитель, исполняющий утешением тех, кто постигает и чтит Бога в славе Твоей неизреченной. |
И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь: (Богородичен)
Невесто Божия Всенепорочная, славословящия Тя и чтущия достойно, избави от искушений молитвами Твоими. |
Невеста Божия Всенепорочная, славословящих и достойно чтущих Тебя избавь от искушений молитвами Твоими. |
Наши проекты | Вопрос священнику | Обычаи | Богослужение | Богословие | История | Иконография | Искусство | Монастыри и храмы | Детская страничка | Медиа | Поздравительные открытки | Фотогалереи | Обратная связь | Обои для рабочего стола | Заставки для мобильных телефонов
© 2006—2013 Пасха.ру
Материалы сайта разрешены для детей, достигших возраста двенадцати лет
Условия использования